lördag 23 februari 2013

Äntligen sol

När jag vaknade okristligt tidigt idag och inte alls mådde bra
tänkte jag att det inte skulle bli någon bra dag alls.
Men framåt lunchtid var vädret så vackert att jag var tvungen att ta mig ut.
Jag satte mig på altanen, mot väggen med stickningen i knät.
 
 
 Solen värmde härligt, jag hade glömt bort hur det kändes.
Passade också på att fota några pås-påsar jag sydde under veckan.
 Jag skulle sy en som present - men det blev sex stycken, i fyra olika tyger.
Välj vilken du vill ha Jennie.
 
 
Förra helgen satte jag en misslyckad stickning som inte ens gick att repa upp i symaskinen 
- ett riktigt lurvmonster.
Det blev en luvsjal.
Den gick inte att fota få annat sätt än på någons huvud.
Eftersom jag inte tycker om att fotas funderade jag på att prova den på min man.
Men vi kom överens om att det var trots allt bättre att han fotade.
Han tog massor av kort men som vanligt såg jag helt anskrämlig ut på de flesta.
Det här är den bästa - och det säger ju en del.
Mjuk och skön är sjalen i alla fall. 

 
Till i morgon har jag beställt samma fina väder - bara så ni vet.
Eftersom all snö nu har rasat ner från taket nu så behöver jag inte skotta då
även om det blir dagsmeja - denna dags vackraste ord.

 


7 kommentarer:

  1. Du är jättefin! Så det så!

    SvaraRadera
  2. Kul tyger Du sytt Dina påspåsar i, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Instämmer med Anette! Du är jättefin och det är din nya sjal också. Ser så mjuk och mysig ut.

    SvaraRadera
  4. Du är så söt!!! Och sjalen ser härlig ut.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söt har jag nog aldrig kallats tidigare. Men om man ler mycket och går fort så syns det inte att man är ful :))

      Radera
  5. Du är rolig du, om man ler mycket...
    Men så fin din sjal blev, jag ska visa upp min snart, men aldrig mer lurvgarn...för min del

    SvaraRadera
  6. Vill såklart jättegärna ha den med hundarna (det kunde du aldrig gissa va?!) ;) Tack! Det blir perfekt med en påspåse!
    Sjalen är kanonfin förresten, ser urmysig ut.

    SvaraRadera