söndag 24 mars 2013

Ännu en blommig helg

Förra helgen gick i blommornas tecken och det har den här också delvis gjort.
Jag tyckte lite synd om mig i fredags när jag förstod att jag skulle behöva ta med
mig jobb hem över helgen, så jag piggade upp mig med att köpa lite påskliljor.
De lyser upp mitt köksfönster där annars bara pelargonsticklingarna står.
De är inte så blommiga än.
 
 
Men M tyckte ännu mer synd om mig och kom hem med ett helt fång tulpaner.
Överdådigt och min första tanke var alldeles för dyrt
- men det är alldeles underbart med ett sådan överflöd.
 

Lördagen jobbade jag hårt och allt jag måste men hann också gå på 
en magisk konsert med Key Town Harmony (min syster sjunger där)
tillsammans med goda vänner, min mor och M och sedan middag hemma efteråt.
En synnerligen effektiv dag :)
Idag sprack planerna totalt eftersom M vaknade genomförkyld.
Men det gjorde att jag fick en dag i syrummet istället.
Det var bara att tacka och ta emot.
Jag sydde ihop mina Flower Bed-block. Ett blom-byte som min sygrupp har haft.
"Bara" kviltningen kvar - men just nu hänger toppen på ställningen tillsammans med de andra okviltade topparna.
 

 
Jag hann också sy lite fler block till mitt regnbågstäcke.
Alla färgblock är nu klara, det är bara neutrala block till hörnen kvar
men de ska vara många - 40 st - så jag har nog 30 kvar att sy innan jag kan sy ihop allt.
 
 
Nu är det bara att hålla tummarna att jag slipper att bli sjuk.
Esberitox, Enchinagard och min egen envishet klarar förhoppningsvis av det.
 

1 kommentar:

  1. Håller tummarna, att du klarar dig! Blommor i alla former är härligt! kram Katarina

    SvaraRadera