onsdag 3 juli 2013

PRO-prao

Idag har jag varit prao hos PRO :)
- jag skjutsade min mor till grillträffen vid Nackhäll och stannade kvar
 istället för att åka flera mil hem igen och sedan tillbaka för att hämta henne.
 Är pensionärslivet som idag så ser jag fram emot det med tillförsikt.
 
Jag satt på en kvilt mitt i solen med en virkning i knät,
kunde bättra på solbrännan på benen,
en bit ifrån sorlet som blir när många träffas och pratar,
en sämre eftermiddag kunde jag haft :)

 
Utsikten kunde jag inte heller klaga på.


 
Nackhäll är en fiskegård vid Hjälmaren
(arrendegård under Julita gård, Nordiska museet)
som fortfarande är i full drift.

 
Utsmyckningen på kylhuset :)
 
 
Kultur kan se ut på många sätt.

4 kommentarer:

  1. Ser ut som du haft en himla trevlig dag! Snygg kvilt du satt på! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag vill tala om för Dig att jag blev glad av att se kvilten som Du sitter på. Den verkar vara i regnbågens olika färger, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Även du hade en bra dag tydligen:-)) Har man bara skaplig hälsa, så kan pensionärslivet vara riktigt gott, både med och utan PRO. kram Katarina (numera "riktig" pensionär)

    SvaraRadera
  4. Kvilten jag satt på har jag faktiskt inte gjort själv (fast jag gjort så många) utan är en present av snällaste Liz för många år sedan. Den ligger, när den inte är på utflykt, över armstödet på min kökssoffa och jag blir glad av alla färgerna.

    SvaraRadera