söndag 4 oktober 2015

Private knitter

När man bara kan sticka enkla saker som inte kräver mönsterläsning
är det härligt att ha en stickande bästa vän. 
Först stickade hon en "Karin-tröja" till mig. Jag hade köpt garn på
Ateljé Norrgården, bästa garnstället, i Granhammar utanför Örebro.
Men insåg snart att jag inte skulle klara av att läsa mönstret.
Det var inte särskilt komplicerat tror jag, men det går bara inte
att läsa och hålla reda på var jag är. 
Men Anette stickade åt mig, hon är snabb som en vessla,
och tröjan passade perfekt. 
 
Jag hade också vi ett annat tillfälle köpt en härligt tunt och mjukt garn
som jag planerade att sticka en "kyrksjal" av. Helst ville jag ha ett fint spetsmönster, men det klarade jag inte heller av och Anette fick agera
räddande ängel ännu en gång. 


Den är mjuk och skön och så tunn att den, precis som baltiska sjalar,
går att dra genom min vigselring. 
 
Jag hoppas att kunna sticka något liknande någon gång i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar