söndag 3 mars 2013

Veckosummering

Det här har varit en riktigt tung vecka.
Jag har inte alls mått bra och det har varit väldigt mycket på jobbet.
Så mycket att jag har fått lov att jobba en del hemma både i går och idag.
Nästa vecka är till stora delar redan uppbokad med utbildningar, vanligt jobb
 och förhoppningsvis ett par dagars semester mot slutet - välbehövligt!
 
Solen har lyst av och till under helgen och det gör mig så gott.
Men när jag och ett av barnbarnen väl kom ut i går så överraskades vi av ett kraftigt regn.
Även om det har känts som om våren är lite på väg så är det fortfarande väldigt mycket snö kvar.
Det är bara taket som är nästan snöfritt :)
 
 
 
 
Den lilla nostalgi-hässjan, som mina föräldrar gjorde i somras, har rådjuren hittat.
 

Kanske har det sparat några andra växter i trädgården - men äppleträdet
är jag inte säker på klarar angreppen. 
 
 
Men lite hantverkande har det trots allt blivit.
Inte mycket sytt - bara hopsömnad av några block till regnbågskvilten.
 
 
Men några slutförda stickningar.
Den lurviga sjalen är bortplockad ur blockningen
 
 

 
 och den lika lurviga babyfilten har fått trådarna fästade.
 

 
Den pågående stickningen är också lurvig men sen måste det bli något annat.
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar