måndag 6 januari 2014

En helg med både gott och klart mindre gott



Den här helgen har verkligen varit både upp och ner.
En härlig lördag med både handarbete och middag med goda vänner.

Jag blockade en färdigstickad sjal (för de av mina vänner som inte handarbetar betyder det att fukta och spänna upp något stickat eller virkat till rätt storlek och form), bild kommer senare.
Sen mackade jag ett barntäcke (lägger ihop de tre lagren, bottentyg, vadd och de hopsydda bitarna som bildar topptyget och fäster ihop dem, jag använder säkerhetsnålar) och kviltade (sy genom de tre lagren) så det blev nästan klart.

Att sömnproblemen återkom gjorde att söndagen inte var så bra och det blev inte mycket gjort. Tur att det fanns lite rolig sport på TV att roa sig med. 
På kvällen orkade jag sticka lite, eller lyfta maskor fram och tillbaka för mer blir det inte med stickor 17!!
 
Med ännu sämre nattsömn blev inte den här dagen så bra heller till att börja med. Men plötsligt kom solen fram och fast jag var trött och huvudet tungt var jag tvungen att gå ut. Att tvingas gå långsamt har den fördelen att jag kan se saker som jag annars missar. För den här mjölkflaskan måste ha stått på samma ställe länge.
 
Den här mjölkpallen är däremot nybyggd, härligt att någon ger sig tid att bygga något bara av lust och glädje - heja Henrik.

 Att helgen sen slutar med en läckande diskmaskin var faktiskt inte nödvändigt :(
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar