tisdag 21 januari 2014

Isande kallt

Idag har det varit iskallt här, -16 när jag vaknade och fortfarande -12 långt fram emot lunch. TV-vädret sa -3 !?! Jag hade tänkt ta en långpromenad eftersom solen äntligen sken men det var så kallt att jag höll mig på tomten.
Min terapeut säger ofta att jag måste lära mig att se det vackra även i sånt jag inte direkt gillar. Så jag tittade på...
Det hemgjorda fågelgodiset i granen. Kärven tror jag inte att det äts så mycket av men den ger lite skydd.
Trädkojan ser kall ut och den längtar nog efter värme och barnbarnen.
 Frosten gnistrade i gräset.
 
När jag ändå var ute och solen sken så passade jag på att fota lite stickat.
En halstub som på bilden är dubbelvikt, men som går att dra upp som kombinerad luva och halsvärmare.
 Till sist en tjock, mjuk sjal i ett röd-svart garn med guldinslag.
Jag hoppas på sol i morgon också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar