söndag 19 januari 2014

Slö soffpotatissöndag

Efter både en fredags-och lördagseftermiddag och kväll tillsammans med barnbarn då det var full fart så blev söndagen väldigt slö. Men jag kände att jag behövde det. Mycket sport på TV gjorde det lätt att sitta still i många timmar.
Stickade lite på en sjal, virkade några lååånga varv på min filt.
 
När det var dags för lunch fixade jag även mat till fåglarna.
Kokosfett som jag sparat sedan vi gjorde struvor värmdes och blandades med kokosflingor, solroskärnor och mandelspån som jag hittade när jag skulle försöka städa skafferiet. Öppnade påsar med utgånget datum längst in, hur kan öppnade förpackningar hamna så långt in??
 
I  kväll fick jag ett litet ryck och gick ner i syrummet och började "macka" en kvilt. Den här är lite speciell för den är ett av mina terapiprojekt. Min terapeut jobbar annars med målning men det är jag värdelös på, så vi bestämde att jag skulle jobba med textil, hemma mellan besöken. En del är för personliga att visa, i alla fall just nu. Men den här kom till som en övning för att jag inte skulle tycka så illa om hösten. Att tänka mer positivt även om saker som jag inte gillade. För mig är/var hösten ett så stort förebud om mörker och elände att jag inte såg det vackra i färgerna. Så jag fick i uppgift att gå ut och fota, bli inspirerad och sy. Toppen syddes i september och nu ska jag förhoppningsvis orka kvilta den.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar