måndag 27 januari 2014

Jag är och får en hemlis

I ett liten stund av övermod bestämde jag mig att anmäla mig till
 Stickameras hemlis-byte och för att du som blir min hemlis
ska veta lite om mig så fanns det lite frågor jag skulle svara på

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Mjuk ull, ull/bomullsblandningar men även lin och roliga blandgarner, ren akryl är oftast lite tråkig.
2. Vilka är dina favoritfärger? Rött, orange och lila men färger i allmänhet gör mig glad.
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Pasteller är kanske inte riktigt är min stil.
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Stickar mest med rundstickor pga av axelproblem och då allra helst Knitpros Cubics.
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Länge, men är inte alls avancerad i min stickning, mer som en nybörjare.
6. Dricker du kaffe? Te? Alltid te och aldrig, aldrig kaffe.
7. Är du allergisk mot något? Skaldjur, rök och parfym
8. Vilken slags musik tycker du om? Allätare är ju ett trist ord, men jag gillar verkligen många olika sorter. Men vispop, singer/songwriter och vokalgrupper gillar jag. Är så gammal så jag växt upp med proggmusik och det har nog också satt sina spår. 
9. Favoritgodis? Mörk choklad, söt lakrits och mitt absolut bästa är "blå knappar" (de med små kulor på som finns i engelsk konfekt)
10. Håller du på med någon annan “skapande hobby”, förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Jag är blandmissbrukare; syr lapptäcken och kläder, virkar och har just börjat testa krokning.
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv… Mest sjalar av olika slag.
12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej men köper många böcker.
13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Åh, massor!
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Ja, ca 18 cm.
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Ja.
16. Stickar du sockor? Nej, tyvärr kan jag inte det.
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) 39-40, ca 24 cm lång och 24 cm runt.
18. När fyller du år? I augusti
19. Stickar du med pärlor? Har inte gjort det, men fick ett underbart garn med pärlor i julklapp, så snart ska jag testa.
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Romaner, feel good-böcker och fakta. Har tidigare läst väldigt mycket deckare, men nu klarar jag varken att läsa om eller se våld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar